Jak zařídit novou kancelář: Co vše je důležité a na co nezapomenout


kancelář - moderní provedení

V kanceláři trávíme spoustu času. Musíme se zde cítit dobře, a především musíme vytvořit takové podmínky, abychom mohli tvořit kreativně, precizně a bez zbytečných vnitřních bloků. Pokud se chystáte zařídit novou kancelář pro sebe nebo pro své zaměstnance, je spousta věcí, na které se musíte zaměřit. Důležitá je správná volba kancelářského nábytku, ale také jeho rozložení, výběr prostoru, rozmístění tabulí a dalších pomůcek. Zařizování kanceláře je docela věda, proto jsme se rozhodli sepsat důležité rady, na so všechno se zaměřit a na co rozhodně nezapomenout.

Pohodlí při práci je zásadní

Ať už plánujete realizaci nových kancelářských prostor pro větší, nebo naopak menší počet pracujících, zaměřte se vždy na pohodlí při práci. S tím souvisí především výběr nábytku, na který se zaměříme ve druhé části našeho článku. Pokud zajistíte dostatečné pohodlí při práci, zvýšíte tím i efektivitu, pracovní morálku a vyhnete se zdravotním problémům, které se u kancelářských povolání často po delší době dostaví.

Kancelář by měla být praktická, elegantní a jednoduchá. Neduhem mnoha designových židlí či pracovních stolů je opomíjení pohodlí a praktičnosti. Pokud zařizujete malou kancelář jen pro sebe, sepište si v bodech, co od ní očekáváte, jakým způsobem pracujete, co vše potřebujete mít po ruce, a tedy kolik místa kolem sebe potřebujete. Židli i stůl pořizujte ideálně dohromady, budete mít jistotu, že k sobě pasují a vyhnete se například častému problému, kdy židle s opěrkami se k pracovnímu stolu nedá dobře přisunout. Při nákupu jednotlivého vybavení si vše sami vyzkoušejte a prohlédněte. Pokud je pro vás kancelářské křeslo nepohodlné už po pěti minutách sezení, co teprve po 8 hodinách.

Zajistěte dostatek soukromí pro sebe i své zaměstnance

Při práci bychom se měli cítit dobře a ať chceme, nebo ne, i naši zaměstnanci by měli mít dostatek soukromí. V první řadě je namístě vyvarovat se ruchů a je-li to možné, pak neumísťovat pracovní stůl poblíž dveří, tiskárny, se kterou během dne často manipulují různí lidé. Ideální není ani umístění židle směrem zády do prostoru.

Vy i vaši zaměstnanci by měli mít dostatek pracovního a odkládacího prostoru, proto na velikosti stolů rozhodne nešetřete. Kromě délky pracovní plochy je důležitá i hloubka stolu, především při umísťování monitoru, od kterého bychom měli držet dostatečný odstup. Je pak na vás řešíte-li kancelářská místa samostatnými pracovními stoly oddělenými mezerami, nebo třeba dělicími přepážkami, které se běžně používají u kanceláří typu open space.

Kancelář typu open space

Rozmístění nábytku se často podceňuje

Jedním z hlavních neduhů českých kanceláří je naprosto nevhodné rozmístění nábytku. Nemyslete jen na úsporu místa a maximální využití každého volného prostoru. Pracovní stůl by měl být správně umístěny tak, abyste viděli na dveře, zajistí vám to pocit bezpečí a na práci se budete lépe soustředit. Měli bychom také vidět i na okna a nesedět zády k nim.

Je-li to možné, umístěte pracovní stůl tak, abyste měli výhled ven přes okno. Stůl zasazený směrem k bílé zdi také není nejlepším řešením. Pokud se v místnosti žádná okna nenachází, doporučujeme do kanceláře zakomponovat i velké zrcadlo, které prostor rozšíří a okna alespoň částečně nahradí. Pokud pracujete sami doma a zřizujete si domácí kancelář, neměl by se pracovní prostor nacházet v ložnici. Ta slouží jen ke spánku a odpočinku.

Nezapomeňte na výběr vhodného osvětlení

Kromě správného nábytku a jeho vhodného rozmístění je velmi důležité i osvětlení. Pro lidské oko je nejpřirozenější venkovní světlo, i z tohoto hlediska je vhodné umístit pracovní stůl pod okna a mít výhled ven. Nejlepší volbou je pořízení centrálního osvětlení místnosti (zářivky, LED osvětlení), které se doplní samostatnou lampou k pracovnímu stolu. Světla musí být dostatek, současně ale nesmí oslňovat.

Čím větší prostor je třeba osvítit, tím silnější zdroj centrálního světla budete potřebovat. Pokud zařizujete kancelář pro větší počet pracovníků, postarejte se o to, aby bylo dostatek světla po celé místnosti včetně stolů umístěných v rozích. Na trhu jsou kromě standardních zářivkových osvětlení i designová světla, která vyniknou i v moderně zařízených kancelářích a podtrhnou osobitý koncept.

Vhodné osvětlení kanceláře

Pořiďte kvalitní tabule a další pomůcky, které usnadní práci

Kromě stolu a kancelářské židle by v kanceláři neměl chybět i prostor pro odpočinek. V menších kancelářích stačí do místnosti umístit křeslo či židli. Pokud to vaše prostorové možnosti dovolují, vyhraďte samostatnou místnost určenou k odpočinku a relaxaci. Nezapomeňte pořídit kvalitní tabule pro zachycení nápadů a poznámek, kancelář doplňte o nástěnky. Pro pocit pohody při práci můžete stěny opatřit různými tapetami, případně obrazy, které zklidní mysl.

Vybavit kancelář není vůbec snadné, obzvláště v případě, má-li sloužit více lidem s různými potřebami a zvyky. Při zařizování větší kanceláře pro zaměstnance se s nimi předem domluvte, zjistěte jejich potřeby, představy a zvyky. Uvidíte, že se vám bude společně dobře pracovat a zvýší se i efektivita práce. V pokračování článku se nyní zaměříme na 5 základních rad, které vám pomohou při výběru kancelářského nábytku.

POKRAČOVÁNÍ TÉMATU:

4 TIPY PŘI VÝBĚRU KANCELÁŘSKÉHO NÁBYTKU

publikováno: 28. 1. 2019
Rozbalit všechny příspěvky
Nový komentář
Zpracovávám...

Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly diskuze.

Diskuse je zatím prázdná.