Pickles alias kvašená zelenina prospívá našemu zdraví. Zkuste si ji s námi připravit


kvašená zelenina

Pickles je kvašená zelenina, která si stále více nachází své místo v našich kuchyních. Pickles je ideální způsob, jak uchovat oblíbenou zeleninu i přes zimu a mít z ní užitek po celý rok. Navíc je kvašená zelenina snad ještě zdravější než ta syrová. Proto přinášíme recepty, jak si pickles neboli kvašenou zeleninu doma snadno připravit.

Pickles má mnoho léčivých účinků

Kvašená zelenina obsahuje obrovské množství vitamínů, minerálů, enzymů i vlákniny, které podporují naše zdraví. Při přípravě pickles se totiž kvašením zvyšuje obsah některých vitamínů v zelenině, a proto je kvašená zelenina dokonce lepší pro naše zdraví něž ta syrová. Pickles totiž:

  • Podporuje imunitu a tvorbu hormonů
  • Působí pozitivně na střevní mikroflóru
  • Čistí trávicí trakt a krev
  • Regeneruje jaterní tkáně
  • Zvyšuje odolnost proti stresu
  • Snižuje krevní tlak
  • Uklidňuje nervový systém

A z čeho všeho se dá pickles připravit. Dalo by se jednoduše říci, že z jakékoliv zeleniny, kterou máte rádi.

Jakou zeleninu na pickles použít?

Pro kvašení je vhodné nejen známé zelí, které si s oblibou dáváme jako přílohu k mnohým jídlům, ale také například okurky, brokolice nebo červená řepa. Pokud jste měli na zahrádce dobrou úrodu, můžete si pickles připravit z:

  • mrkve
  • cibule
  • cukety
  • květáku
  • kedlubny
  • kapusty
  • okurky
  • červené řepy
  • ředkvičky

Při přípravě kvašené zeleniny si můžete její chuť a cenné vitamíny užívat i přes zimu a posílit tak svůj organismus v nepříznivém počasí.

Kvašená zelenina obsahuje mnoho vitamínů a je zdraví prospěšná.  

Kvašená zelenina: jak na přípravu domácí pickles

Při přípravě kvašení zeleniny budeme potřebovat kromě samotné zeleniny ještě další ingredience. Patří mezi ne například kmín, česnek, sůl, pepř, mořská řasa nebo vaše oblíbené bylinky. Ukažme si jeden základní recept na kvašenou zeleninu, který pro vás může bát jistá předloha a návod, jak si připravit pickles i z ostatních druhů zeleniny.

Recept pickles- základní recept na kvašenou zeleninu

Příprava kvašené zeleniny vám nebude trvat dlouhou, maximálně 1 hodinu. Budeme potřebovat:

  • 1 kg zeleniny
  • 20 g soli (mořská nebo himalájská)
  • Kmín
  • Keramickou nádobu (lze využít i skleněnou nebo dřevěnou)

Zeleninu, kterou jste se rozhodli zkvasit, nejprve omyjte a nakrájejte na malé kousky nebo nastrouhejte. Nakrájenou zeleninu v misce smíchejte se solí, pepřem a popřípadě i dalšími bylinkami, které máte rádi. Zeleninu poté naskládejte do keramické nádoby a každou vrstvu pořádně promačkejte, abyste vymačkali co nejvíce šťávy. Jestli máte málo tekutiny z ovoce, můžete přidat vodu.


Nádobu uzavřete, protože se ke kvašené zelenině nesmí dostat vzduch. Kvašneou zeleninu nechejte asi 6 dní stát při pokojové teplotě. Pokud necháte pickles v místnosti s vyšší teplotou, kvašení bude rychlejší. Po kvašení pickles dejte do menších nádob a uchovejte v lednici. Kvašneá zelenina tu vydrží až 6 měsíců.

K jakému jídlu se pickles hodí?

Kvašenou zeleninu můžete jíst jen tak samostatně, ale pokud ji chcete využít jako přílohu k pokrmům, máme pro vás několik tipů. V poslední době si pickles nachází oblibu nejen u vegetariánů, ale i v běžné kuchyni. Pickes můžete přidat do hamburgerů, hotdogů nebo salátů. Dalo by se říci, že všude tam, kde byste si zakousli kyselou okurku, můžete vyzkoušet právě kvašenou zeleninu.

Zkuste také zdravý recept na zavařenou červenou řepu.

publikováno: 15. 11. 2017
Rozbalit všechny příspěvky
Nový komentář
Zpracovávám...

Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly diskuze.

Diskuse je zatím prázdná.