Jak zařídit novou kancelář: 4 tipy pro správný výběr kancelářského nábytku


kanclelář - 4 tipy

Při zařizování kanceláře byste se měli zaměřit především na výběr kvalitního kancelářského nábytku, který vám zajistí dostatek pohodlí při práci. O nutnosti správného umístění nábytku jsme psali v předchozí části našeho článku, nyní se zaměříme na to, jak postupovat při samotném výběru. Sepsali jsme pro vás 5 důležitých tipů, které vám nákup nového kancelářského vybavení usnadní. Pokud se jimi budete řídit, vaše nová kancelář vám zajistí ideální podmínky pro efektivní práci. Vyhnete se také častým zdravotním problémům souvisejícím s kancelářskou prací.

ZPĚT NA TÉMA: ZÁSADY PŘI ZAŘIZOVÁNÍ KANCELÁŘE

1) Kancelářský stůl musí být prostorný

Máte-li v kancelářských prostorech dostatek volného místa, na velikosti pracovního stolu rozhodně nešetřete. Čím větší kancelářský stůl si můžete dovolit, tím lépe. Podle většiny bytových designerů je optimální šířka stolu 160 cm a více, rozhodně by neměla být menší než 120 cm. Často se podceňuje zejména hloubka pracovního stolu, myslete však na to, že při umístění monitoru musíte mít dostatečný odstup, navíc potřebujete umístit i klávesnici, dokumenty a další pomůcky.

Hloubka by proto měla být ideálně 80 cm. Podstatná je i výška stolu, která závisí i na konkrétním typu židle, kterou budete používat. Při posedu musí být úhel mezi předloktím a deskou stolu 90°. Nejlepším řešením jsou kancelářské stoly s výškovým nastavením.

Nábytek v kanceláři

2) Vyberte kancelářské křeslo s páteřní oporou

Postup při výběru kancelářského křesla by měl být komplexní a nevejde se do několika vět. Přečtěte si náš starší článek, ve kterém jsem se na výběr ideální kancelářské židle a křesla podrobně zaměřili. Vyberte židli určenou pro dynamické sezení s možností změny výšky, ale také sklonu. Zásadní je vybrat stabilní židli, která zajistí perfektní páteřní oporu a poslouží jako prevence proti vzniku různých onemocnění pohybového aparátu.

Jak zařídit kancelář

3) Používáte notebook? Pořiďte si podložku

Pokud ve své kanceláři pracujete primárně na notebooku, pořiďte si podložku, která se stane nepostradatelnou součástí kancelářského nábytku. Zajistí ideální výšku obrazovky a sklon klávesnice. Snadno k ní připojíte klávesnici a myš. Doporučujeme pořídit i kvalitní podložku pod myš, která zajistí dobrou oporu zápěstí a zabrání častým problémům, které mohou vést až k pracovní neschopnosti.

4) Flexibilitu pohyblivých kontejnerů na kolečkách oceníte

Nezapomínejte ani na odkládací a skladovací prostory. Potřebujete-li ke své práci spoustu dokumentů, často saháte po šanonech či jiných pomůckách, pořiďte si pohyblivé kontejnery na kolečkách. Jsou ideální volbou zejména v případě, kdy nemáte stůl s pevnými zásuvkami. Kontejnery můžete dle potřeby přesouvat po místnosti, po vysunutí ze spodní části stolu pak využijete i horní odkládací plochu.

publikováno: 28. 1. 2019
Rozbalit všechny příspěvky
Nový komentář
Zpracovávám...

Odesláním komentáře souhlasíte s pravidly diskuze.

Diskuse je zatím prázdná.