Jan Davídek: Stále hledáte vysněný nábytek nebo dekoraci? Na Bianu ji najdete
Určitě se vám už někdy stalo, že jste měli jasnou představu, který kus nábytku nebo dekorace se vám bude doma nejvíce hodit. Už jste se těšili, jak se vám bude v bytě vyjímat. Poté však přišlo zklamání. V nabídce e-shopů jste nic podobného nemohli najít a s každým dalším navštíveným obchodem se jen zvyšovala frustrace. Přitom jen stačilo navštívit Biano s jeho největší nabídkou produktů z oblasti bydlení na českém trhu. O výhodách jeho používání, vánočních svátcích i budoucích plánech pro vyhledávač specializovaný na nábytek a dekoraci jsme si popovídali s Janem Davídkem, šéf projektu Biano.
Vánoční horečka pro spoustu lidí znamená, že se musí pustit do zdlouhavých nákupů hned v několika obchodech. Vy jste se rozhodli jít jinou cestou - jednoho místa, kde si zákazník sežene v podstatě cokoliv pro zařízení interiéru. Co vás přimělo ke spuštění tak velkého projektu?
Když jsme Biano spouštěli, nebyl na českém internetu žádný projekt, kde by bylo možné na jednom místě jednoduše najít nábytek, dekorace a zkrátka vše pro vylepšení bydlení. Chtěli jsme to změnit, tak jsme vytvořili pro uživatele vyhledávač, který se právě na nábytek a bytové doplňky specializuje.
Proč právě nábytek a doplňky?
Pro srovnávače cen je tato kategorie zboží okrajová, obecné vyhledávače zase nemají nabídku tak přehledně seřazenou jako my.
Na co se mohou uživatelé při nákupu u vás těšit?
Uživatelé si mohou být jistí, že na Bianu najdou největší nabídku produktů z oblasti bydlení. Máme celkem přes 1000 eshopů a retail partnerů. Pokud hledáte konkrétní kus nábytku nebo dekorace do vašeho domu nebo bytu, u nás ji určitě najdete. Nemusíte procházet jednotlivé obchody a bát se, že v tom dalším, kam už se vám nechtělo, mají něco lepšího. Navíc je naše nabídka přehledně roztříděna do kategorií a díky propracovaným filtrům najdete skutečně to, co hledáte.
Klasické e-shopy tak detailní filtry nevyužívají? Proč myslíte, že tomu tak je?
Pro nás jako vyhledávač je pohodlný výběr produktů klíčovou vlastností. Máme vlastní content tým, který zpracovává podklady od e-shopů a zajišťuje, aby zákazník na pár kliků vyfiltroval požadované produkty a snadno si vybral. Do filtrování a kategorizace také zapojujeme umělou inteligenci a některé parametry tak vyhledáváme pomocí obrázků.
Zákazníkům jste dali k dispozici tematické kolekce. Jak často je zákazníci využívají?
Uživatelé hlavně využívají možnost si ukládat oblíbené produkty nebo inspirace do tzv. Ideářů. Do budoucna počítáme s možností sdílení Ideářů mezi uživateli nebo např. s profesionálním designérem.
Jak se vám povedlo navázat spolupráci s tolika prodejci?
Myslím, že jim máme co nabídnout. Pro naše partnery jsme zajímavý marketingový kanál, který jim přináší konverzní návštěvnost. V odvětví nábytku a dekorací jsme už třetí největší zdroj návštěvnosti pro naše partnery, u některých představujeme i více než 30 % návštěv.
S kolika prodejci teď už pracujete?
Celkem máme na Biano platformě přes 1000 e-shopů, jenom v Česku je to přes 750 obchodů s nábytkem a dekoracemi na jednom místě.
Jaké od nich zatím máte ohlasy? Mají díky vám velký příliv nových zákazníků?
Ano, poměr návštěv z Biana neustále roste, pro e-shopy jsme i díky naší obrovské komunitě fanoušků na Facebooku, která neustále roste, efektivní nástroj, jak oslovit nové zákazníky. Některé e-shopy, se kterými spolupracujeme, díky nám narostly v prodaném objemu zboží mnohonásobně.
Jak se blíží Vánoce, provozovatelé e-shopů registrují čím dál větší počet objednávek. Myslíte, že letos přivedete ještě větší počet uživatelů než minulý rok?
Návštěvnost v tomto období i počet uživatelů, které přivádíme do e-shopů, je rekordní, nicméně v našem oboru nejsou Vánoce hlavní sezónou.
A která to je?
Čekáme, že pro nás bude začátek roku a jaro ještě zajímavější. Nicméně ve srovnání s loňskem jsme letos v předvánočním období narostli cca trojnásobně.
Využívají zákazníci na Vánoce hlavně akčních nabídek?
Slevy jsou samozřejmě v Česku jedním z prodejních argumentů, nicméně u nás je často důležitější dobrý výběr a filtrování produktů, které splňují požadavky zákazníka. Více se u nás nakupuje "vizuálně", tedy podle toho, jak produkt vypadá.
Které zboží vaši uživatelé na Vánoce nejvíce kupují?
Největšími kategoriemi jsou povlečení, sedací vaky a pak samozřejmě vánoční dekorace. Z velkého nábytku se za poslední měsíc prodávají nejvíce sedací soupravy, křesla a obývací stěny. Myslím, že je to tím, že to lidé prostě chtějí mít doma na Vánoce hezké.
Plánujete do budoucna rozšíření sortimentu nebo počet partnerů, kteří prodávají na Bianu?
Na Bianu v dnešní době už pokrýváme všechny důležité kategorie z našeho oboru. Do budoucna budeme postupně vylepšovat obsah kategorií, aby u nás uživatelé našli všechnu relevantní nabídku v daném segmentu. Spíše se budeme soustředit na přidávání parametrů a informací o produktech. Počet zapojených e-shopů ještě nepatrně poroste, ale budeme se zaměřovat především na akvizici partnerů v konkrétních kategoriích, kde nám chybí zajímavý obsah.
Chcete se zaměřovat jen na české zákazníky nebo vás čeká i expanze do zahraničí?
Už dnes je Biano ve čtyřech zemích: Česko, Slovensko, Rumunsko a Nizozemí. Pro příští rok máme v plánu rozvíjet stávající země a spustit 3 až 4 nové. Zatím se díváme hlavně po Evropě, ale je možné, že Biano spustíme i někde dál...
Diskuse k článku